Як зробити сайт або застосунок зручним для кожного

Як зробити сайт або застосунок зручним для кожного
ДИЗАЙН
2

UX оточує нас всюди. Усвідомлюємо це чи ні, ми постійно з ним взаємодіємо. Тому ми зібрали золоті правила, які має знати кожен UX-дизайнер, щоб ви змогли створювати якісні, зрозумілі та приємні продукти. Можна навіть роздрукувати та повісити на холодильник.

Що таке UX-дизайн?

Не думаємо, що він потребує представлення, але якщо ви потрапили на цю статтю суто з цікавості, залишимо його.

UX-дизайн — процес розробки продуктів (сайтів, застосунків, програм), які корисні, прості у використанні та з якими приємно взаємодіяти. Іншими словами, це проєктування систем, які повинні вести користувача з початкової в кінцеву точку найкоротшим маршрутом і без труднощів.

UX-дизайнер працює на стику програмування, дизайну та тестування. Його обов’язки можуть відрізнятися в залежності від специфіки роботи компанії, але вони часто включають наступне:

  • дослідження користувачів;
  • створення персонажів;
  • розробка каркасів та інтерактивних прототипів;
  • тестування дизайну.

Дизайнери повинні захищати інтереси користувачів та ставити їх потреби до центру всіх зусиль з проєктування та розробки.

8 принципів від UX-дизайнерів

1. Зважай на потреби реальних користувачів, а не свої власні.

У багатьох бувають моменти, коли ми вигадуємо щось, що, на нашу думку, є чудовою ідеєю, і тут же біжимо її втілювати. Але чи вирішують ці ідеї реальну проблему, з якою стикаються люди? UX-дизайнеру необхідно протестувати та підтвердити це, перш ніж приступати до роботи.

Те саме стосується і припущень — якщо хочете стати хорошим UX-дизайнером, їх варто уникати.

2. Роби інтерфейс продукту схожим на його аналоги.

Навіщо вигадувати колесо, якщо можна використати перевірені часом фічі? Плаваючу кнопку, наприклад, яка є в Twitter, Google Docs, Gmail або картки.

Чим більш знайомим для користувача буде продукт, тим швидше він почне ним користуватися і тим краще буде його досвід користувача.

«Мода [і краса] не повинна перемогти юзабіліті»

3. Спрощуйте там, де можна спростити.

Простота — один із основних принципів UX-дизайну. Який дизайн інтерфейсу можна назвати простим? «Чистий», інтуїтивно зрозумілий та не перенасичений функціями. І такого результату не так просто добитися через прагнення споживачів до інтегрованого програмного забезпечення і big data — все це призводить до збільшення кількості точок взаємодії з користувачем і більшої кількості речей, які потрібно враховувати під час проєктування. А чим більше речей потрібно враховувати, тим складніше зберігати прості речі, і тим більша потреба у простоті.

4. Проєктуй так, щоб використання було зручним для кожного.

Багато UX-дизайнерів і розробників не замислюються (або забувають) про важливість доступності (accessibility). Більшість програм не адаптовані для людей з тими чи іншими формами обмежень, тобто для дуже великої кількості користувачів.

Згідно з дослідженнями, сім із десяти користувачів з обмеженими можливостями одразу йдуть з сайту, якщо він виявляється їм недоступним. Це приблизно 15% населення світу.

Як відрізнити доступну програму від недоступної? У доступному є підказки, пояснення, тактильний відгук, швидкі клавіші, контрастні кольори для покращення читання тощо.

5. Передбач «аварійний вихід».

Користувачам часто роблять помилки — вони можуть ненароком стерти або змінити важливий файл. Тому їм потрібне відчуття контролю над ситуацією, а якщо його немає, вони почуваються не в безпеці.

Кнопка «Скасувати» або вікно підтвердження дозволяють зберегти контроль над системою та уникнути страху розчарування.

6. Запобігай помилкам.

Як ми вже сказали раніше, користувачі часто припускаються помилок, тому завдання дизайнера запобігти цьому.

Зробити це можна задавши обмеження для дій: наприклад, якщо існує обмежений набір правильних відповідей, їх можна подати в закритому, обмеженому форматі (список, що випадає, радіокнопка і т.д.).

7. Пам’ятай про правило 3 кліків.

Відповідно до правила 3 кліків, користувач повинен потрапити на будь-яку сторінку сайту не більше ніж за три кліки. Чому? Тому що кожен зайвий крок збільшує ймовірність того, що користувач залишить сайт і піде до конкурентів.

Уточнимо, що в деяких випадках цим правилом можна пожертвувати*

8. Не перенасичуй користувача інформацією.

Кожна додаткова інформація в інтерфейсі конкурує за увагу з наявною. І якщо загальний обсяг інформації, яку необхідно обробити, перевищує можливості користувача для її обробки, страждає на його загальну продуктивність. Що ж робити?

Ми можемо змінити фактичну здатність сприйняття користувачів. Але ми можемо мінімізувати когнітивне навантаження, тобто видавати інформацію порційно у необхідному порядку.

Найкраще з цим впоралася Apple. Компанія не вивалює на користувача всю інформацію одразу: спочатку демонструє продукт візуально, а потім перенаправляє на інформаційні сторінки.

• oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god •oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god • oh my god •
Корисні матеріали
раз на місяць!

Найкращі статті та кейси з діджиталу.
Безкоштовні чек-листи та гайди з smm та маркетингу. Ділимося найкласнішими знахідками за місяць.